Tudtad, hogy a sikeres emberek jellemzően olyan feladatokat végeznek, melyek három összetevősek? Szeretnéd tudni mik ezek? Az alábbi három összetevő vesz részt minden egyes feladatban: a meggyőződés, a mentális állapot, valamint a mentális stratégia. Nézzük meg őket egyenként!

 

E három összetevő 100 százalékban az elmében található, épp ezért kimondható, hogy a kereskedelmi siker 100%-ig a pszichológia számlájára írható.

 

Elsőként vizsgáljuk meg a meggyőződést, a siker első összetevőjét. Ez a valóság szűrűje. Bármit is állítasz, azt meggyőződésből teszed, és formálja a saját világod.

 

A tőzsdéről alkotott meggyőződéseid fogják meghatározni, hogyan kereskedsz majd. Még azoknak az embereknek is számtalan meggyőződése van a piacról, akik soha életükben nem kereskedtek. Közülük sokan vannak abban a hiszemben, hogy a piac rendkívül veszélyes.

 

A piacon való kereskedés tulajdonképpen egyfajta szerencsejáték. Ám, az összes kijelentés egyfajta meggyőződés. Ahhoz, hogy kontrollálni tudd a piacon szerzett tapasztalataid, meg kell értened a magadról és a piacról alkotott meggyőződéseid mibenlétét.

 

Ne feledd: a rossz meggyőződéseid szabályoznak, és korlátoznak téged. Nem hasznosak.

 

Most térjünk át a második összetevőre, a mentális állapotra. A jó teljesítmény eléréséhez, a feladatok elvégzéséhez optimális, azaz kiegyensúlyozott mentális állapotra van szükséged. Ha ilyen mentális állapotban vagy, akkor jól végzed a dolgaid, de ha nem, akkor igencsak gyengén fogsz teljesíteni. A félelem többnyire nem visz előbbre a kereskedés során, és olykor megakadályozhatja magát a kereskedést is.

 

 

metszet

 

 

A harmadik összetevő a mentális stratégia. A mentális stratégiád felelős a gondolkodásod sorrendjéért. Néhány stratégia teljesen optimális, és jó eredményeket hoz, míg mások egyáltalán nem ilyenek.

 

Az emberek tipikusan akkor kezdenek el cselekedni, ha ( 1) meglátnak egy szignált.
(2) Felismerik, hogy ez az ő belépési szignáljuk.  Emlékezniük kell a szignálra, és fel kell azt ismerni.  Az emberek hajlamosak az (3) érzéseik alapján cselekedni, az a jó, ha arról, amit látnak, jó érzései vannak. Végül, ha jól érzik magukat, megnyomják a gombot és piacra lépnek

 

Nagyon sok munkádba telik, hogy megbizonyosodj arról, hogy a kereskedésen belüli meggyőződéseid valóban hasznosak. Vajon az optimális mentális állapotod elérésekor cselekszel? A gondolataid a megfelelő sorrendben futnak végig a pályájukon ahhoz, hogy sikeres légy? Egyáltalán milyen gondolatokat pörgetsz magadban belépéskor és menedzselés közben?

 

Mivel a siker alapösszetétele pszichológiai, így az alapproblémákkal szembe kell nézned.

Mi okból? Mert, ha a kereskedési eredményed nem tükrözi a kívánt célt, csak úgy változtathatsz, ha kideríted, mi zajlik benned.

 

Válaszokat a Nyerő hozzáállás  tréningen vagy  díjmentes stratégiai coachingon kaphatsz.

 

 

error: A tartalom védett!