Soha annyi ember nem akart még a pénzpiacból megélni, mit most – a legtöbben azonban figyelmen kívül hagyják azt, hogy nem csak a piaci mechanizmusokat, de magát a hozzáállást is meg kell tanulni, ha valóban sikert akarnak elérni.

Ha profi kereskedővé szeretnénk válni, úgy kell gondolkodnunk, és olyan szokásokat kell felvennünk, mint a profi kereskedőknek. Szerencsére nem kell mindent magunknak kitalálni, hogy mik azok a dolgok, amitől ők eredményesek. Egyszerűen ki kell választani egy olyan személyt, aki számunkra szimpatikus és az adott területen sikeres és le kell modellezni a gondolkodásmódját, (mentális) stratégiáját, meggyőződéseit, szokásait.

Ha nincs is konkrét modelled, akit másolhatnál, akkor is vannak olyan közös jellemzők – szokások – melynek elsajátításával, betartásával felgyorsíthatod a saját tanulási folyamatodat és azonos vagy hasonlóan kimagasló eredményeket tudsz te is reprodukálni.

Íme, hét olyan alapvető szokás, ami általában jellemzi a sikeres kereskedőket:

  1. Csakis kockázati tőkével kereskednek.

Sokan úgy vágnak bele a kereskedésbe, hogy csak annyi pénzt kockáztatnak, amennyinek az elvesztését még pénzügyileg kibírják. A kockázati tőkét azonban a valódi kereskedő úgy határozzák meg, hogy mennyi az, amennyit még érzelmi alapon el bírnak veszíteni. Aki túlságosan kicsit kockáztat, mert fél a kudarctól, kudarcra is ítéltetik – ezért érdemes már az első pillanattól kezdve tudomásul venni a kockázat létezését és megtanulni együtt élni vele.

  1. Teljes felelősséget vállalnak.

Másokat, a körülményeket, a piacot mindig könnyebb vádolni azért, mert valami nem jött össze – egy sikeres kereskedőnek azonban meg kell tanulnia az élet minden területén, minden cselekedetéért teljes felelősséget vállalni.

  1. Egy-két valóban működő módszerre fókuszálnak.

A jó kereskedő nem az, aki folyton új módszerek után kutat, hanem aki megtanulja alkalmazni azt az egy-két bevált technikát, amelyben úgy érzi, otthon van és amely nagy hasznot hajt neki. Tartja a szokásait, és amellett, hogy képes villámgyorsan reagálni, nem próbál ki kapkodva új és új dolgokat.

  1. Reálisan szemlélik ügyleteiket.

Hogy mi a fenét jelent ez? Azt, hogy megtanulják habozás nélkül leírni veszteségeiket. Amikor rosszra fordulnak a dolgok, mindig fordulhatnak még rosszabbra, és ebben a pillanatban egy jó kereskedőnek elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy ne keressen kifogásokat, ne kergessen hiú reményeket, hanem kemény döntéseket hozzon, ha kell.

  1. Érzelmileg semlegesek maradnak.

A jó kereskedő nem ugrik ki az ablakon egy rossz nap után, és nem rohan Ferrarit venni, ha beüt a siker. Meg kell tanulnia nyugodtan és munkájával szemben semlegesnek maradnia – jó és rossz időszakok mindig lesznek, és aki ezeket nem képes a munka mindennapi részeként kezelni, csakhamar kiég. A kereskedő olyan dolgokra tartogatja érzelmeit, amelyek valóban megérik – a családra, barátokra és így tovább.

  1. Bizonyosság hiányában is kereskednek.

A jó kereskedőtől nem idegen a kockázat, hiszen tudja, hogy nem várhat mindig a biztosra – sokszor csak ösztöneire hallgatva kell cselekednie, anélkül, hogy minden tény a rendelkezésére állnak. Elképzelésünk lehet, de azt teljes bizonyossággal soha nem tudjuk merre megy a piac és ahogy a következő kereskedésük nyertes vagy vesztes lesz.
A kockázatot el kell fogadnunk, mint adott tényezőt.

  1. Naplót vezetnek.

Persze nem arról, mit reggeliztek vagy kivel beszélgettek a liftben. A személyes kereskedési napló nagyszerű eszköz arra, hogy időnként felülvizsgálják, hogyan hoznak döntéseket, milyen módszereket alkalmaznak, és hol finomíthatnának ezeken.

Belevágni a kereskedésbe nem könnyű, de ha képes vagy személyes szokásaidon, hozzáállásodon csiszolni, máris jobb esélyekkel vághatsz neki. Fogadd hát meg ezeket a tanácsokat, és vágj a kereskedésbe merészen, de jól kidolgozott tervvel.

 

 

error: A tartalom védett!